Mijn Inkomen
Algemeen
Krijgt u een uitkering en/of minimaregeling van de gemeente Venlo? Dan kunt u met 'Mijn Inkomen' gegevens over uw uitkering zelf online bekijken, uw contactgegevens aanvullen en wijzigingen doorgeven. U logt in met DigiD.
Uw gegevens bekijken
In ‘Mijn Inkomen’ kunt u bekijken:
- Uw persoonlijke gegevens: als uw telefoonnummer of e-mailadres veranderen, kunt u dit hier aanpassen
- Uitkeringsspecificaties: kies de maand die u wilt zien. U kunt de specificatie downloaden en opslaan voor uw eigen administratie
- Betalingen: u ziet wanneer er welk bedrag op welk rekeningnummer is gestort. Wij betalen uw uitkering rond de 14e van de maand. Dit betekent dat uw uitkering over bijvoorbeeld de maand maart, rond 14 april op uw rekening staat. Het kan per bank verschillen hoe snel het geld op uw rekening staat
- Uw opgebouwde vakantiegeld. We maken het vakantiegeld in juni over of als de uitkering stopt
- Schuld (openstaande vorderingen) die u heeft bij de gemeente. Bijvoorbeeld als u (een deel van) de uitkering moet terugbetalen
- Jaaropgaven: u kiest het jaar dat u wilt zien. U kunt de jaaropgaaf downloaden en opslaan voor uw eigen administratie. De jaaropgave heeft u nodig om een woning te huren, belastingaangifte te doen en om toeslagen aan te vragen
- Saldobiljet
- Contactgegevens van uw persoonlijke coach
U kunt tot 5 jaar terugkijken.
Uw bewindvoerder toegang geven
Wilt u dat uw bewindvoerder toegang krijgt tot uw account op Mijn Inkomen? Dan kunt u uw bewindvoerder machtigen. U vraagt een machtiging aan via machtigen.digid.nl. Als uw bewindvoerder gemachtigd is kan hij/zij uw specificaties en stortingen bekijken.
Wijziging in uw situatie doorgeven
Ontvangt u een bijstandsuitkering en verandert uw situatie? Dan moet u dat direct doorgeven. Dat kan ook via ‘Mijn Inkomen’. Als u verkeerde of geen informatie geeft, is dat fraude en krijgt u een boete.
U moet de volgende veranderingen doorgeven:
- Hoe u leeft:
- U gaat samenwonen
- U verhuist
- Uw kind woont bij u en wordt 27 jaar
- U doet betaald werk:
- U doet klusjes tegen betaling
- U werkt af en toe via een uitzendbureau
- U heeft een baan
- U start als zelfstandige
- U krijgt geld of dure spullen:
- U krijgt alimentatie
- U krijgt een erfenis
- U krijgt een schenking
- U heeft geld uit een loterij gewonnen
- Uw pensioen is afgekocht
- U gaat op vakantie: meld dit minstens 2 weken van tevoren
Wilt u meer weten over de regels die voor u gelden? Kijk dan op Rijksoverheid.nl
Problemen?
Ik heb geen DigiD
Als u nog geen DigiD heeft, kunt u die aanvragen op digid.nl. Daar vindt u ook meer uitleg over hoe DigiD werkt.
Website ‘Mijn Inkomen’ laadt niet goed
U kunt ‘Mijn Inkomen’ het best bekijken in de nieuwste versie van Firefox, Google Chrome en Safari.
Betaling nog niet ontvangen
Staat in 'Mijn Inkomen' dat er een storting is gedaan, maar staat er nog niets op uw bankrekening? Soms heeft een bank 2 werkdagen nodig om uw uitkering of vakantiegeld van de gemeente bij te schrijven op uw rekening. Betalen we uw bijstandsuitkering via een andere manier aan u? Zoals bij budgetbeheer of bewindvoering? Dan kan het enkele dagen langer duren voordat het geld op uw bankrekening staat. Neem voor vragen contact op met degene die de bijstandsuitkering aan u betaalt.
Wijziging doorgeven lukt niet
Lukt het niet om via ‘Mijn Inkomen’ een wijziging door te geven? Vraag dan een wijzigingsformulier op bij uw rechtmatigheidscoach.
Ik heb een andere vraag
Neem dan contact op met uw rechtmatigheidscoach of bel 14 077. Neem altijd uw DigiD mee als u een afspraak heeft met uw rechtmatigheidscoach.