Evenement: communicatieplan bij subsidieaanvraag

Een communicatieplan moet minsten de volgende onderdelen bevatten:

  1. Introductie
    Achtergrondinformatie over project, waar u nu staat en waarom communicatie gepland wordt.
  2. Doelen
    Wat wilt u bereiken en waarom?
  3. Doelgroep
    De primaire en secundaire doelgroepen die u wilt bereiken en wat u over deze doelgroepen weet.
  4. Boodschap
    De overkoepelende en belangrijkste informatie die je over wilt brengen op je doelgroep.
  5. Strategie, tactiek en creatief concept
    Hoe u uw doel gaat halen, welke keuzes u maakt en welk overkoepelend concept u hiervoor bedenkt.
  6. Middelen
    De specifieke communicatiemiddelen die je gaat gebruiken.
  7. Perslijst
    Lijst met media en influencers die u gaat benaderen.
  8. Planning
    Een stappenplan in de tijd waarin de verantwoordelijkheid wordt gedefinieerd.
  9. Evaluatie
    De evaluatietools die u gaat gebruiken om voortgang en succes te meten.