Klacht over behandeling gemeente
Algemeen
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen.
Wat u moet weten
- uw klacht mag niet anoniem zijn
- uw klacht mag niet discriminerend zijn
Bezwaar tegen een besluit
Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep indienen.
Klacht over buurt
Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Last van illegale dump van afval, een verstopte riolering of losse stoeptegel? Maak een melding.
Hoe het werkt
U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen:
- als inwoner met DigiD
- als organisatie met eHerkenning
- schriftelijk via mail of via de post. Hiervoor bezorgt u ons:
- uw naam en adres
- uw geboortedatum
- uw telefoonnummer en e-mailadres
- toelichting van uw klacht
uw handtekening
U stuurt uw brief naar:
- Gemeente Venlo
Postbus 3434
5902 RK Venlo
info@venlo.nl
- Gemeente Venlo
Wat gebeurt er met uw klacht
- de gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk
- het is mogelijk dat u uw klacht mondeling moet toelichten
- u krijgt bericht met een antwoord op uw klacht
Niet eens
Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
Bijlagen
De gemeente is volgens de wet verplicht een jaaroverzicht te publiceren over de klachten die zijn binnengekomen. In de nota leest u ook meer over de manier waarop wij omgaan met die klachten.