Klacht over behandeling gemeente

Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen.

Wat u moet weten

  • uw klacht mag niet anoniem zijn
  • uw klacht mag niet discriminerend zijn

Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep indienen.

Klacht indienen per post of mail

U kunt uw klacht ook schriftelijk of via de mail indienen bij de gemeente. We hebben in ieder geval nodig:

  • uw naam en adres
  • uw telefoonnummer en e-mailadres
  • uw klacht
  • uitleg over uw klacht
  • uw handtekening

U kunt uw brief sturen naar: 

Wat gebeurt er met uw klacht

  • de gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk
  • het is mogelijk dat u uw klacht mondeling moet toelichten
  • u krijgt bericht met de beslissing over uw klacht

Niet eens met het besluit over uw klacht

Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.

Klacht over buurt

Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Last van illegale dump van afval, een verstopte riolering of losse stoeptegel? Maak een melding.

Jaarverslag 2015 en 2016

De gemeente is volgens de wet verplicht een jaaroverzicht te publiceren over de klachten die zijn binnengekomen. In het jaarverslag leest u ook meer over de manier waarop wij omgaan met die klachten,

pdf Jaarverslag klachten 2015 en 2016 (PDF, 2.22 MB)